Uppsamling med Murakami, WoW med mera

Jag har inte uppdaterat här på ett tag och drar därför till med lång rad nya texter från de senaste månaderna.

Recension av Georges Perecs Cantatrix sopranica

Recension av Haruki Murakamis 1Q84

Recension av en ny avhandling om World of Warcraft – Peder Stenbergs Den Allvarsamma Leken

Recension av den norrländska litteraturtidskriften Provins

Recension av Lena Kjersén Edmans Böcker som samtalar

Essä om Roland Barthes mytologier i den nygamla tidskriften Kontur

Essä om romanen och internet

Artikel om Bibeln och Västerbottenslitteraturen

Essä om journalistrollen

Kolumn om bokhandelns framtid

Dessutom kan man läsa min intervju med Anna-Clara Tidholm (om samarbetet mellan illustratör och författare) i senaste numret av Svensk Bokhandel, mitt reportage i kommande numret av Språktidningen om dispyten kring det ökända n-ordet, min essä om illustrerade böcker i söndagens Borås Tidning och mitt reportage om pr i Höstens Böcker som kommer ut i början av juni.

Noterar också att Söderströms förlag annonserar antologin Enkel biljett? där jag medverkar med en text.

Lämna en kommentar

Under Allmänt

Lämna en kommentar